ÚJ LOGÓ, ÚJ MOCKUP…

A „mockup” egy olyan tervezési vagy fejlesztési folyamatban használt eszköz vagy modell, amely általában egy vizuális vagy fizikai prototípus, amely segít megjeleníteni vagy előre elképzelni egy adott termék vagy projekt végleges formáját. A mockupok széles körben használatosak szoftverfejlesztésben, webdesignban, grafikai tervezésben és egyéb tervezési területeken.

A mockupok célja, hogy segítsék a tervezőket és fejlesztőket abban, hogy előre lássák és megértsék a tervezett termék vagy projekt kinézetét, elrendezését és funkcióit. Ezek az eszközök általában tartalmaznak valamilyen vizuális elemet vagy reprezentációt, például képeket, szöveget vagy elemek elrendezését, hogy megjelenítsék a tervezett végeredményt.

A mockupok lehetnek statikusak vagy dinamikusak, és általában könnyen módosíthatók vagy testreszabhatók a tervezési folyamat során felmerülő igényekhez. Használatuk segíthet a tervezőknek és fejlesztőknek abban, hogy hatékonyabban kommunikáljanak az ügyfelekkel vagy csapatukkal, és gyorsabban iteráljanak a tervezési folyamat során. Ezáltal hozzájárulhatnak a termék vagy projekt végleges változatának minőségéhez és hatékonyságához.

Kell-e minden logó bemutatásához új mockup?

Alapvetően nem szükséges, ha van egy viszonylag nagyobb gyűjteményed, ami sok témát le tud fedni, akkor szerintem fölösleges mindig újakat beszerezni, de nyilván folyamatosan érdemes bővíteni a meglévőket, illetve szelektálni. Szerintem. Mindenki másképp vélekedik erről, s ez így van rendben. Én csak az én véleményemet tudom leírni.

Ahogy változik a stílusod, a szépérzéked, annak megfelelően fogsz újabb mockupokat beszerezni és törölni. Illetve fontos, hogy ne mindig ugyanazokkal legyenek az új tervek bemutatva, mert az egy portfólióban sem mutat jól, illetve szakmaiatlan is.

Lényeg, hogy alakíts ki egy számodra sokrétű gyűjteményt és nézz szét, ha új logó vagy tervezet készül, esetleg ezen kívül is, mert akár ezekből a – jó lesz majd valamire – gondolatokból is születhetnek új tervek a portfóliódba.
Légy kreatív, ne csak a munkádban, a gyűjteményeid kialakításában is.

Új mockup, oké, de honnan?

Ha picit is szétnéztél már az instámon, ahol minden eddigi munkám szerepel, akkor tudod, hogy Freepik fan vagyok, minden tekintetben.

Szeretek innen mockupokat beszerezni, mert számomra rengeteg olyan van fent, amit én személy szerint jól tudok hasznosítani.
Nyilván mindenkinek más a prioritás.
Így szeretnék megosztani párat a teljesség igénye nélkül, ahonnan lehet inspirálódni, illetve beszerezni nagyon szép mockupokat:

Más módszerek

Nyilván a mockupok letöltése és használata a világ egyik legkényelmesebb dolga, de ezeket Te is meg tudod csinálni. Nem kell hozzá más csak egy kis Photoshop ismeret és egy egyszerű, jó minőségű fotó.
Én is tanultam ezt elég hosszadalmasan, hogy menjen, tudok is csinálni, szoktam is, ha annyira tetszik egy fotó, hogy számomra az a tökéletesség. Nem mondanám, hogy tovább tart, mint egy már készen lévőt felhasználni, de határozottan praktikus, ha gyakorlod ezt is és, ha szükséges, ez a tudásod is megvan.

Reálisan kell látni a dolgokat és fontos kiemelni, hogy a tudás az, amit soha nem fognak tudni elvenni tőled, szóval gyakorlás és kitartás, aztán mindenbe bele lehet jönni.

Mellesleg, a fotó amivel ezt a bejegyzésemet tervezem promózni, általam készült.
Nagyon megtetszett ez a fekete stílus, tökéletesen ment az én arany színeimhez, de nem volt mockup változata. Szóval megcsináltam én magamnak.

Konklúzió

Mindkét helyzetnek megvan az előnye és a hátránya is, mérlegelni kell és nyilván elsődleges a munkád minél szebb és esztétikusabb prezentálása.
Nincs azzal gond, ha letöltögeted a mockupokat, de, ha úgy adódik, ne légy meglőve, hogy nem tudsz ezek nélkül dolgozni.
Véleményem szerint mindent ki kell tapasztalni, tanulni és mindennek megvan a helye, ahogy ezen fotók használatának is.

Nem baj, ha valami nem 100%, mert nyilván gyakorlás teszi a mestert, bele is lehet jönni mindenbe, csak kitartónak kell lenni hozzá.

Szóval hajrá, nem feladni, mockupolni!

Köszönöm figyelmed,
Kitti

CIKKAJÁNLÓ

  • INSPIRÁCIÓ, DE HONNAN?
  • A FOTÓMANIPULÁCIÓ MESTERSÉGE: DIGITÁLIS KÉPSZERKESZTÉSI TECHNIKÁK ÉS TRÜKKÖK
  • DIGITÁLIS ILLUSZTRÁCIÓ ÉS DESIGN
  • TARTALOMGYÁRTÁS – HOGYAN NE VESZÍTSD EL MAGAD A LEHETŐSÉGEK TENGERÉBEN?
  • FOTÓK A WEBOLDALADON – HOGYAN ÉRDEMES HASZNÁLNI, HOGY NE CSAK SZÉPEK LEGYENEK, HANEM HATÉKONYAK IS?
  • SZÍNPALETTA – HOGYAN TALÁLD MEG AZ IGAZIT?
  • FACEBOOK CSOPORTOK – HOGYAN ÉPÍTSÜNK ERŐS KÖZÖSSÉGET?
  • ONLINE JELENLÉT NÖVELÉSE INSTAGRAMON DESIGN ESZKÖZÖKKEL
  • VIZUÁLIS TARTALMAK EREJE A MARKETINGBEN
  • BRANDING – ISMERKEDJ MEG A FELISMERHETŐ MÁRKÁK TITKAIVAL
  • KREATÍV GONDOLKODÁS – FRISS ÖTLETEK ÉS INSPIRÁCIÓK
  • DESIGN STUDIO NYITÁS – A KREATÍV VÁLLALKOZÁS LÉPÉSEI

Kommentek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük